סצנת הפתיחה מהווה פרולוג צורני ראשוני שיעיד על התוכן והעלילה שיבואו אחר כך, סצנה זו היא כמו סרט קטן בתוך הסרט - "אי בודד" אקס טריאטורלי. המשך הסרט לא ייראה כמו הסצנה הראשונה זה יהיה סרט "אחר" לחלוטין.
סצנת הפתיחה הינה "שקרית" בשני רבדים בעריכה ובשוט הסיום שלה ( יש לראות את הסצנה קודם ! )
הרובד "השקרי" הראשון הינו העריכה שמתיימרת להיות שוט אחד רציף ללא קטיעות אך למעשה בצפייה קפדנית יותר ניתן להיווכח שהשוט מורכב מכמה קאטים ומכאן נובע "השקר" הראשון.
"השקר" השני הינו בסיום הסצנה, התודעה והעין המציאותית לא יכולים "להאמין" לנגלה אליהם,
וזאת אף על פי שהמציאות בהחלט מאפשרת זאת. כלומר "השקר" הוא בכך שאנו מבינים שזה לא באמת צולם אלא זו מניפולציה פילמאית שנועדה להלום בצופה.
כך אפשר לראות איך צילום ועריכה משרתים את העלילה ומהווים מעין תת מודע פילמאי תוכני ומטאפורי לקידום העלילה שתבוא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה